Archiwum marzec 2019


Z wakacji nici...
24 marca 2019, 23:00

Шильтхорн, Górna Stacja Kolejki

Jeszcze kilka dni i urlop! Tak długo wyczekiwany i upragniony. Wyjazd wakacyjny zaplanowany z odpowiednim wyprzedzeniem w biurze podróży. Wszystko zapłacone, formalności załatwione. Nagle dociera do ciebie informacja, że akurat twoje biuro podróży ogłosiło upadłość. Co dalej?

 

Bezpieczne biuro podróży.

Nie jesteśmy w stanie do końca wyeliminować sytuacji, w której nasze biuro podróży nigdy nie upadnie. Na pewne kwestie nie mamy wpływu. Musimy zawsze liczyć się z pewnym ryzykiem, jednakże możemy zrobić wszystko, by zminimalizować to zagrożenie. Przed wyborem konkretnego miejsca, któremu zapłacimy za organizacje naszych wakacji, sprawdź je w specjalnym państwowym rejestrze, dostępnym na stronie internetowej turystyka.gov.pl. Wybieraj te biura, które cieszą się dobrą opinią wśród znajomych, na forach internetowych oraz prowadzą działalność na rynku od kilku lat.

Pomimo tego i tak, co roku wielu turystów musi szybko pakować się z hoteli, gdyż ich organizator zbankrutował.

 

Co zrobić gdy biuro podróży upadło?

W momencie, kiedy jeszcze nie wyjechaliśmy na nasze wakacje jesteśmy paradoksalnie w dobrej sytuacji. Największe problemy mają osoby, które są w trakcie wycieczki. Powinny one skontaktować się z polską ambasadą. Dodatkowo warto wiedzieć, że urząd marszałkowski pomoże klientom upadłego biura powrócić, jak najszybciej do domu.

 

Kolejnym krokiem jest walka o odzyskanie pieniędzy. Musimy liczyć się z tym, że będzie ciężko je odzyskać, lecz zawsze warto próbować. Robimy to poprzez zgłoszenie naszych roszczeń do syndyka, który zajmuje się postępowaniem upadłościowym danego biura.

 

Święta w hotelu
22 marca 2019, 22:53

Boże Narodzenie, Szczęśliwy, Kobieta

Dużo podróżujesz, zwiedzasz świat, a przy okazji także wiele hoteli. Czy zastanawiałeś się czasem, jak wygląda i funkcjonuje on "od środka" i np. czy hotele są czynne w święta?

Dowiesz się o tym tutaj: https://www.bestwestern.pl/booking-path/hotel-details/best-western-plus-arkon-park-hotel-gdansk-81023

 

Taka praca

Okazuje się, że pracownicy hoteli, pensjonatów i wielu innych ośrodków wypoczynkowych należą do tej grupy pracowników, gdzie ich obecność w pracy w weekendy jest obowiązkowa. Hotele są czynne 7 dni w tygodniu, przez 24 godziny na dobę. Aby wszystko działało zgodnie z harmonogramem poprawnego funkcjonowania placówki, ludzie pracują tam także i w święta. Oczywiście za każdy przepracowany dzień weekendowy czy świąteczny należy się takiemu pracownikowi dzień wolny w tygodniu. Wszystko reguluje kodeks pracy, choć według niego praca w weekendy i święta jest zakazana. Oczywiście z wyjątkami, do których wliczane są te prace, których użyteczność jest niezbędna do codziennego funkcjonowania. Trudno wyobrazić sobie, że placówki hotelarskie miałyby zostać zamknięte o określonej godzinie. Co działoby się z ich klientami?

 

Święta w hotelu

 

Co więcej, coraz więcej osób jest chętnych, by właśnie świąteczny czas spędzać w hotelach, pensjonatach. Dla niektórych święta powinny być rodzinnym czasem, jednakże te "rodzinne" święta zazwyczaj mają wszędzie podobny schemat: urabianie się w przygotowaniach, a później bezmyślne opychanie się jedzeniem. A wiele placówek wypoczynkowych przygotowuje święta dla swoich gości. Nie trzeba martwić się o przygotowania i wtedy rzeczywiście można ten czas spędzić wspólnie z rodziną w miłym i przyjemnym otoczeniu.

 

A miało być tak pięknie...
21 marca 2019, 22:59

Samoloty, Wakacje, Sun, Turystyka, Lato

Wakacyjny wyjazd miał być przygodą życia. Pracownik biura podróży opisywał piękne miejsca, które będziesz zwiedzać, niesamowity hotel i wysokie jego standardy. Po przyjeździe na miejsce, okazało się, że wszystko wygląda zupełnie inaczej. Czujesz się oszukany i rozgoryczony. Cały wyjazd stał się nieprzyjemną eskapadą.

 

Kreacja biura podróży, a rzeczywistość

Na rynku istnieje wiele biur podróży. Walczą one między sobą o klientów, często poprzez maksymalne obniżanie cen wycieczek. Niestety nie rzadko kosztem tego cierpią klienci, gdyż obiecywany standard wyjazdu i pobytu jest zupełnie inny niż od oczekiwanego. Czasem niektóre biura podróży nie wywiązują się z umowy, zawartej z klientem. Pamiętaj, że masz prawo w takim przypadku do skargi oraz odszkodowania.

 

Jak napisać skargę na biuro podróży?

Przede wszystkim musisz mieć stuprocentową pewność, iż biuro podróży nie wywiązało się z tego, co jest w umowie. Tylko wtedy możesz domagać się odszkodowania. To właśnie dlatego jest tak bardzo ważne, by czytać umowę, zanim ją podpiszemy. Podstawą do reklamacji jest ustawa o usługach turystycznych, która mówi m.in. o tym, że klientowi należy się np. obniżenie ceny wycieczki lub po prostu wypłata odszkodowania.

Reklamacja na biuro podróży powinna zawierać:

- imię i nazwisko klienta, jego adres, numer kontaktowy,

- datę i miejsce sporządzenia reklamacji,

- dane umowy,

- dane organizatora wycieczki,

- informację, dotyczącą co konkretnie reklamujemy,

- wysokość i formę rekompensaty, której żądamy.

 

Ważne, by pamiętać, iż ustawowo mamy 30 dni na złożenie reklamacji, liczonych od momentu zakończenia wakacyjnego pobytu.