21 marca 2019, 22:59
Wakacyjny wyjazd miał być przygodą życia. Pracownik biura podróży opisywał piękne miejsca, które będziesz zwiedzać, niesamowity hotel i wysokie jego standardy. Po przyjeździe na miejsce, okazało się, że wszystko wygląda zupełnie inaczej. Czujesz się oszukany i rozgoryczony. Cały wyjazd stał się nieprzyjemną eskapadą.
Kreacja biura podróży, a rzeczywistość
Na rynku istnieje wiele biur podróży. Walczą one między sobą o klientów, często poprzez maksymalne obniżanie cen wycieczek. Niestety nie rzadko kosztem tego cierpią klienci, gdyż obiecywany standard wyjazdu i pobytu jest zupełnie inny niż od oczekiwanego. Czasem niektóre biura podróży nie wywiązują się z umowy, zawartej z klientem. Pamiętaj, że masz prawo w takim przypadku do skargi oraz odszkodowania.
Jak napisać skargę na biuro podróży?
Przede wszystkim musisz mieć stuprocentową pewność, iż biuro podróży nie wywiązało się z tego, co jest w umowie. Tylko wtedy możesz domagać się odszkodowania. To właśnie dlatego jest tak bardzo ważne, by czytać umowę, zanim ją podpiszemy. Podstawą do reklamacji jest ustawa o usługach turystycznych, która mówi m.in. o tym, że klientowi należy się np. obniżenie ceny wycieczki lub po prostu wypłata odszkodowania.
Reklamacja na biuro podróży powinna zawierać:
- imię i nazwisko klienta, jego adres, numer kontaktowy,
- datę i miejsce sporządzenia reklamacji,
- dane umowy,
- dane organizatora wycieczki,
- informację, dotyczącą co konkretnie reklamujemy,
- wysokość i formę rekompensaty, której żądamy.
Ważne, by pamiętać, iż ustawowo mamy 30 dni na złożenie reklamacji, liczonych od momentu zakończenia wakacyjnego pobytu.