A miało być tak pięknie...


21 marca 2019, 22:59

Samoloty, Wakacje, Sun, Turystyka, Lato

Wakacyjny wyjazd miał być przygodą życia. Pracownik biura podróży opisywał piękne miejsca, które będziesz zwiedzać, niesamowity hotel i wysokie jego standardy. Po przyjeździe na miejsce, okazało się, że wszystko wygląda zupełnie inaczej. Czujesz się oszukany i rozgoryczony. Cały wyjazd stał się nieprzyjemną eskapadą.

 

Kreacja biura podróży, a rzeczywistość

Na rynku istnieje wiele biur podróży. Walczą one między sobą o klientów, często poprzez maksymalne obniżanie cen wycieczek. Niestety nie rzadko kosztem tego cierpią klienci, gdyż obiecywany standard wyjazdu i pobytu jest zupełnie inny niż od oczekiwanego. Czasem niektóre biura podróży nie wywiązują się z umowy, zawartej z klientem. Pamiętaj, że masz prawo w takim przypadku do skargi oraz odszkodowania.

 

Jak napisać skargę na biuro podróży?

Przede wszystkim musisz mieć stuprocentową pewność, iż biuro podróży nie wywiązało się z tego, co jest w umowie. Tylko wtedy możesz domagać się odszkodowania. To właśnie dlatego jest tak bardzo ważne, by czytać umowę, zanim ją podpiszemy. Podstawą do reklamacji jest ustawa o usługach turystycznych, która mówi m.in. o tym, że klientowi należy się np. obniżenie ceny wycieczki lub po prostu wypłata odszkodowania.

Reklamacja na biuro podróży powinna zawierać:

- imię i nazwisko klienta, jego adres, numer kontaktowy,

- datę i miejsce sporządzenia reklamacji,

- dane umowy,

- dane organizatora wycieczki,

- informację, dotyczącą co konkretnie reklamujemy,

- wysokość i formę rekompensaty, której żądamy.

 

Ważne, by pamiętać, iż ustawowo mamy 30 dni na złożenie reklamacji, liczonych od momentu zakończenia wakacyjnego pobytu.

 

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz